09 decembrie 2007

Suzy Q. – pagini intime (I)


Suzy e arădeancă de câţiva ani buni. A venit din nord-est, ocolind arcul Carpatic cu o escală de câteva luni la Bucureşti. Concurenţa a împins-o spre vest până a ajuns, la bordul unui tir turcesc, în Arad. În scurt timp a devenit campioana centurii şi lideră de sindicat în branşa domniţelor care oferă plăceri contra cost. Suzy nu e tocmai urâtă dar prezintă un strat de uzură evident. Este, dacă vreţi, ca un taximetru de la Verbiţă condus de mai mulţi şoferi: lovită de nenumărate ori, nu-i ruginită dar nici nu străluceşte, scârţâie din toate încheieturile dar îţi poţi face treaba cu ea. Spre deosebire de suratele ei, Suzy e surprinzător de inteligentă, are un ciudat simţ al umorului şi îi place să comenteze despre absolut orice, de la politică până la sport, de la modă la arta culinară. Oferă servicii complete, cum s-ar zice.
Iată un exemplu de paragraf din jurnalul purtat în poşeta pe jumătate plină cu prezervative şi batistuţe parfumate: „Când eram micuţă, colegele şi prietenele mele de atunci voiau să devină doctoriţe, avocate – savante, cum le-am botezat eu gândindu-mă la Tovarăşa. Nu mi-a trecut niciodată prin cap să-i spun mamei că eu vreau să fiu ştoarfă. Îs curioasă ce ar fi zis (...) Ştiu să conjug verbul a fi, să extrag radical, am aflat care e capitala Somaliei, ştiu câţi ani a domnit Ştefan, înţeleg ce înseamnă monopolul comercial, ştiu care e singura operă pe care a scris-o Beethoven, ce e forţa gravitaţională şi care e formula chimică a apei. Degeaba! La fel ca şi fetele de clasa a opta sau damele trecute bine de 50 de ani, sper şi eu acelaşi lucru: să întâlnesc mai devreme sau mai târziu un ofilit care să mă întreţină.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Petitie impotriva lui Traian Basescu

Jos Basescu

Postări populare

Promovez bunul simt. Si muzica buna >>>>

Radio Whisper | RadioWhisper.com